Tuesday 5 March 2013

Bir Kuş- Özdemir İnce


Bir kuş uçuyordu Sisam'la Kuşadası arasında,
anlayamadım bir türlü Türk müydü yoksa Yunan mı,
bir başka yerden mi yoksa? Hiçbir belirti yok.

Denize sordum onu: "O bir dalıcı kuştur, dedi,
danteller örer durmadan bağrımda".
Gökyüzüne sordum onu: "o benim ulağımdır, dedi,
mordan, gülrenginden eflatuna kadar".
Balıklara sordum onu, öteki kuşlara,
teknelere sordum, bayraklı flamalı,
hepsi bir şey söyledi bir cevap alamadım.

Bir kuş uçuyordu Sisam'la Kuşadası arasında
anlayamadım bir türlü Türk müydü Yunan mı,
bir başka yerden mi hangi milletten?
"Ey kuş dedim, kimlerden olursun, hangi ülkeden?"
"Ben bir martıyım, dedi, yaşım evrenin yaşında,
ülkemi sorarsan: yeryüzü, gökyüzü ve deniz,
sınırlarımı sorarsan: topraktır, su ve hava."

This beautiful poem reminds me of someone special.
 -----------------------------------------------------

Ένα πουλί πετούσε ανάμεσα σε Σάμο και Κουσάντασι,
Δεν μπορούσα να καταλάβω καθόλου, ήταν ελληνικό, ήταν τούρκικο,
ή μήπως από κάποιο άλλο μέρος; Δέν είχα κανένα στοιχείο.

Ρώτησα τη θάλασσα γι'αυτό: "Είναι ένα πουλί-δύτης" είπε
"υφαίνει δαντέλες στο στήθος μου ασταμάτητα."
Ρώτησα τον ουρανό γι'αυτό "Είναι ο αγγελιαφόρος μου" είπε
"από την ώρα που είμαι βιολετί, μεχρί να γίνω μωβ και τριανταφυλλένιος"
Ρώτησα τα ψάρια, τα άλλα πουλιά,
Ρώτησα τα πλοία, με σημαίες, με πανιά,
Όλοι είπαν κάτι, αλλά δεν πήρα απάντηση.

Ένα πουλί πετούσε ανάμεσα σε Σάμο και Κουσάντασι,
Δεν μπορούσα να καταλάβω καθόλου, ήταν ελληνικό, ήταν τούρκικο,
ή μήπως από κάποιο άλλο μέρος; από ποιά φυλή να ήταν;
"Έ, πουλί, είπα, από πού είσαι, από ποιά χώρα;"
"Εγώ είμαι γλάρος, είπε, έχω την ηλικία του σύμπαντος,
Αν ρωτάς τη χώρα μου: η γη, ο ουρανός και η θάλασσα,
Αν ρωτάς τα σύνορά μου: το έδαφος, το νερό και ο αέρας."

Αυτό το πανέμορφο ποιήμα μου θυμίζει μια ξεχωριστή φίλη.

No comments:

Post a Comment